4 april 2010

Vi anlände till Nairobi för några timmar sedan.

Kan börja att berätta om campingen:
På dagarna var det jätteskönt, stekhett och att bada i havet var underbart.
Dock var första natten i ett tält väldigt.. varmt.. Det blev inte många timmars sömn kan jag säga :(
Men andra natten fick någon en bra ide, att sova under ett stort mangoträd med myggnät över oss...
Det verkade helt okej och svalt.. Tills det börade spöregna.. Många blev blöta och det blev tälten inuti med..
Annars var det helt okej att campa :)

Igår blev vi guidade genom staden Mombasa där vi väntade på våran buss i 6 timmar.
Vi kollade in ett STORT fort och sedan shoppade alla loss!
Det var så billigt så alla ni där hemma kan förvänta er jättefina presenter ;)

Vi åt sedan på en god reastaurang med ..ja.. God mat.
Världens godaste kyckling enligt mig i alla fall.


Lotta




Kommentarer
Postat av: Emma Femma

Hallo, Där Alla!

Va härligt! Äntligen fick jag läsa några rader från er. :)

Framför allt är jag glad över att alla ni har haft så roligt och mår bra. Och ni har shoppat också. va?

Har du köpt också nån present åt mig Jens :)

Jag hörde att du mår lite dåligt i magen. Magsjuka eller åksjuka???? Hoppas att du mår bättre nu efter du har tagit medicinen och lite vila. Och den omvårdnad från reseledare Ann. Hoppas att du får fortsätta på en fin safari(?) resa med klasskamraterna. Annars du får vila, OK?

Pappa ringer på kvällen och får höra hur du mår. Ta hand om dig, Älskling! Saknar dig så mycket!

Hälsningar från mamma

2010-04-04 @ 13:32:02
Postat av: Benny

Kom ihåg!!!

Peta inte på lejonen.

Hälsningar Benny

Postat av: Emma Femma

Ha ha hahaha... Hej, Benny! De är inte som du petar på lejonerna. Dagens tonåringar är smarta och nyfikna så de istället försöker rida på girafferna!!!!

/Sån modiga mamma Emma

2010-04-05 @ 14:13:09
Postat av: Sussi Lina Thomas Tango

Hej alla där nere i värmen!!!!!

Hemma här snöar det, ja ni tror mig inte men så illa är det. Hoppas alla mår bra och att ni får se en massa fräna djur. Ta med en silkesapa hem till mig Robin, snälla.! Kram din mamma (vi längtar efter dig inklusive din syster!),,

2010-04-05 @ 21:39:02
Postat av: Lena

Jambo allihopa! ni har tur ni som får vara där i värmen o se alla coola djur o träffa masajer medan vi är här i snöblask o glor på teve.....hoppas ni alla mår bra och har jätteroligt! Tove:hoppas att betten blivit bättre och skärsåret läkt fint, glöm inte o tvätta med sprit o använd cortison.Jättekramis fråm mamma Lena (längtar efter dig) Ps pappa köper golvet i morrn;)

2010-04-05 @ 22:10:08
Postat av: Lena

Hej, alla ni som skriver här ( föräldrar med mera) Jag pratade med Ann i morse och alla mår bra. De är på safari med fint väder och de har haft turen att få se de BIG FIVE!!idag skulle de spana efter noshörning...fast ingår inte den i de big five? hmm iallafall de hälsar att allt e toppen!!

hälsn. Lena

2010-04-06 @ 11:54:26
Postat av: Anonym

TOPPEN, Föräldrar! Vi sitter hemma och fantiserar och avudar dem.

Såg Du Benny? Alexander petar på lejonen och Robin klappar och spanar på silkeapan för sin mammas önska. Hummmm Pojkar!!!!! Aja baja!!! Bara TITTA!

(Jens! Kan jag få en liten papegoja i jungoen som berättar allt om er resa i Kenya? :) Det vore jätte rolig att höra vad den pappegojan berättar, va?

Hälsningar från Simba och Pumba i Bredsand

2010-04-06 @ 21:21:01
Postat av: Maya

Hehe, hittade er blogg xD aja, hoppas ni haft det roligt! :D

och jag ska höra varenda liten detalj från resan när ni kommit tillbaka... o.O

/Maya^^

2010-04-08 @ 18:40:59
Postat av: Anonym

eh eh eh

2010-04-10 @ 12:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0